gry online

5.05.2012

A na niedzielę będzie ciasto z jabłkami, pianką i kruszonką





Przypomniałam sobie niedawno o przepisie na jabłecznik z bezą i kruszonką.  Jest sporo wersji tego ciasta, różnią się proporcjami , nieznacznie składnikami, ale zasada jest zawsze ta sama:
Kruche ciasto, jabłka, beza i kruszonka. 
Piekłam podobne ciasta wiele razy,  i muszę przyznać, że bardzo je lubię.  Zresztą nie tylko ja:)
Ten przepis znalazłam już dosyć dawno, na jakimś blogu (...niestety nie zapisałam i nie wiem na którym), a ponieważ rekomendowano jako najlepszy jabłecznik jaki blogerka jadła...
... to upiekłam!
Bardzo smaczny, delikatny, nie za słodki,po prostu rozpływający się w ustach... starczy pochwał?
Przepis w oryginale jest na większą blaszkę (25x38), ja upiekłam z połowy porcji w tortownicy o średnicy 22cm.  Moja ingerencja dotyczyła poza tym ilości spulchniacza.  Nie jestem fanką  dodawania zbyt dużych ilości proszku do pieczenia  lub drożdży.  Pomimo ograniczenia tych środków, ciasta rosną i pieką się całkiem dobrze.  
Podaję przepis za autorką na większą  blaszkę:

 JABŁECZNIK Z PIANKĄ I KRUSZONKĄ

ciasto:
*  3 szkl mąki  
*  200g masła 
*  5 żółtek
*  4 płaskie łyżki cukru
*  cukier waniliowy
*  2 łyżeczki proszku do pieczenia

*  1 kg jabłek - 6 średnich

pianka:
*  5 białek
*  3/4 szkl cukru
*  kisiel jasny (proszek) - cytrynowy, morelowy, ananasowy...

Zagnieść kruche ciasto, 1/3 zawinąć w folię i schować do zamrażalnika.
Jabłka obrać i pokroić w 8-ki.
Ubić pianę, na końcu wsypać cukier i suchy kisiel.

Blaszkę wysmarować masłem, wyłożyć ciastem (2/3), posypać bułką tartą i ułożyć na wierzchu jabłka.
Całość pokryć pianą a na to zetrzeć na tarce lub pokruszyć palcami schłodzoną resztę ciasta (1/3) .
Wstawić do nagrzanego do 190stC piekarnika na 45 minut - jeśli pieczemy w tortownicy z połowy porcji czas pieczenia skracamy o 10-15 minut.
Smacznego!




*







  

16 komentarzy:

  1. Piękne i pyszne to ciasto Kasiu!
    Ja nic nie piekłam na niedzielę, ale może w niedzielę coś upiekę ;)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majanko, myślę że cos chłopakom zrobisz:) pozdrawiam!

      Usuń
  2. Kasiu bardzo pyszne ciasto upieklas na niedziele.. u mnie tez bywalo ostatnio krucho- z roznymi owocami, z bezą lub bez ale kruche obowiazkowo...a jaki bedzie nastepny chlebek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam u Ciebie Basiu pyszne ciacha, słonecznej niedzieli życzę:)

      Usuń
  3. Wahałam się przyznaję,jabłecznik? kołacz?:)U mnie wygrał kołacz ze śliwką:).
    Chleb ze szczypiorkiem wyśmienity z płatkami również
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iga a skąd Ty masz teraz sliwki?
      Ja upiekłam dzisiaj z kminkiem....
      pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Z zamrażarki:)zawsze mam jakiś zapas zachomikowany:)
      Też miałam piec,ale postanowiłam przeczekać te burze!różne rzeczy się słyszało na temat ciasta drożdżowego i burzy

      Usuń
  4. wspaniale wyglada i az zazdroszcze :)

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne kolory wiosennych kwiatków;-))

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja dziekuje za porady dotyczace pieczenia chleba. Od 20 lat nie mieszkam w Polsce i wlasnie polskiego chleba mi najbardziej brakuje. Dzieki Pani dzisiaj upieklam chleb na zakwasie i w garnku. Wysmienity. Nawet moj 18-letni syn sie nim zajadal. Pozdrawiam, Jagoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że chleb wyszedł i smakował, u nas tez chleb ze sklepu już nie smakuje tak jak w moim dzieciństwie...dlatego zaczęłam piec w domu, a wszystko dzięki internetowi:) pozdrawiam i życzę samych pysznych chlebów:)

      Usuń
  7. Kasiu wspaniałe ciasto, uwielbiam wszystko co z jabłkami:) .... wielki buziak

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie! Uwielbiam jabłka w cieście! :) PYCHA!

    OdpowiedzUsuń
  9. zrobiłam i cała blacha poszla w jeden wieczór:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...