gry online

1.12.2011

Ciasteczka kakaowe z brązowym cukrem




Do świąt coraz bliżej, testujemy (z córką:)) różne wariacje ciasteczkowe, a to jedna z nich.
Właściwie pomysł na te ciastka powstał nie w mojej kuchni, wykonane też nie przeze mnie... bazą jednak jest mój przepis na ciasteczka maślane , a że z dodatkiem kakao wyszły bardzo smaczne, więc dzielę się z Wami przepisem:)




Polecam jako alternatywę dla pierniczków.

CIASTECZKA KAKAOWE Z BRĄZOWYM CUKREM

*  500g mąki pszennej
*  3 łyżki ciemnego kakao
*  300g masła
*  1/2 szkl cukru drobnego
*  żółtko + białko do smarowania
*  2 łyżki twarożku kremowego
*  szczypta soli

Posiekać masło z mąką i cukrem, dodać kakao i resztę składników.  Zagnieść ciasto, owinąć w folię spożywczą i przez godzinę schłodzić w lodówce.  Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.  Piekarnik nagrzać do 180stC.
Wałkować dosyć cienko, wykrawać ciasteczka.  Posmarować rozmąconym białkiem i posypać brązowym cukrem.
Wstawić do upieczenia na 6-8 minut. Uważać żeby nie przypalić!:)
Studzić na kratce.  Przechowywać w blaszanym pudełku.
Smacznego!


*

Klub morsa?




17 komentarzy:

  1. Piękne, aż szkoda jeść!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają rewelacyjnie! A zdjęcie piękne!

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne;)niedługo zabieram się za pierniczki.Takie małe,domowe słodkości dają najwięcej radości,pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pieknie wygladaja w dekoracji na na kole. Bardzo smakowice i swiatecznie:)
    Kass, ciarki mnie przechodza, jak widze Twojego futrzaka w wodzie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapachniało świętami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. malina - dziękuję:)

    Angie - i smakują też niczego sobie:)

    Monisia - masz rację, nie ma to jak domowe pierniczki i ciasteczka:)

    Aggie - mnie codziennie przechodzą bo codziennie się kąpie, dzisiaj Odra była rano pokryta lodem więc obyło sie bez kąpieli:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu u mnie juz pachnie od tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu tak mnie skusilas tymi ciasteczkami, ze zapisuje przepis i sprobuje upiec..sliczne są.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasieńko fantastyczne ciasteczka:) ....a Kaja ...oj jak to ostatnio w skeczach kabaretowych słyszałam "piękna, ze łeb urywa":) ....cudowny psiak:) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. bijana - jestem ciekawa jak Ci będą smakowały...

    Jolu, dzięki:) a Kaja jest... co tu duzo mówić: fantastyczna i kochana:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo śliczne i wyglądają na przepyszne. Koniecznie do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne te ciasteczka i piękne zdjecia zrobiłaś Kasiu:)

    Pozdrawiam ciepło.
    A piesek jaki kochany !:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba ukradnę Ci ten pomysł na ciasteczkowy wieniec świąteczny:)
    Piękny jest!
    Jakbym miała takie futro też bym się do Morsów zapisała:)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  14. fajne sa! i z checia bym sobie je schrupala:)

    OdpowiedzUsuń
  15. wyglądają rewelacyjnie i niesamowicie pysznie! Świetna propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo spodobal mi sie ten pomysl z brazowym cukrem! Pozdrawiam przedswiatecznie Kass :-)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...