gry online

27.11.2009

Tort makowy z kremem z białej czekolady



Miało być inne ciasto, a ściślej tort czekoladowy...a jest tort makowy.
Ciasto wypatrzone na blogu nieocenionej Dorotki, skarbnicy wspaniałych przepisów na wszelakie słodkości! Dawno go już chciałam upiec, a zrobiłam dopiero teraz. Okazja urodzinowo-imieninowa była w sam raz na tak pyszne ciasto. Tort jest bardzo smaczny, lekkie ciasto przełożone pysznym kremem rozpływającym się w ustach. Przeczuwając że jest bardzo słodki (z racji białej czekolady), najpierw placki posmarowałam dżemem z czarnej porzeczki, a dopiero na to położyłam krem. Zastanawiałam się jaki dżem najlepiej użyć, może z charakterem - pigwowy, a może lepiej łagodny - morelowy? Użyłam w końcu porzeczkowego...połączenie okazało się trafione. Wierzch posypałam wiórkami kokosowymi. Polecam wszystkim, lubiącym makowe wypieki i białą czekoladę.



TORT MAKOWY Z KREMEM Z BIAŁEJ CZEKOLADY


Składniki na blaty:

* 5 jajek
* 15 dag cukru pudru
* 2 łyżki mielonych migdałów
* 12 dag mąki pszennej
* 2 łyżki mąki ziemniaczanej
* 1 płaska łyżka proszku do pieczenia
* 20 dag maku (suchego, nie trzeba mielić)

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodając stopniowo cukier puder, następnie żółtka. Migdały wymieszać z mąkami, proszkiem do pieczenia i makiem. Powoli połączyć z masą jajeczną, wymieszać delikatnie.

Tortownicę o średnicy 23 cm wysmarować masłem, wysypać bułką tartą, wlać do niej ciasto. Piec w temperaturze 180ºC przez około 45 minut, do tzw. suchego patyczka. Wystudzić, przekroić wzdłuż dwa razy.
Składniki na poncz:

* pół szklanki wody
* 3 łyżki rumu

Składniki na masę z białej czekolady:

* 30 dag białej czekolady
* 400 ml śmietany kremówki

Zrobić poncz: zimną, przegotowaną wodę wymieszać z rumem, odstawić.

Czekoladę przeznaczoną na krem rozpuścić w kąpieli wodnej, wystudzić. Śmietanę kremówkę ubić na sztywno. Powoli wlewać ochłodzoną białą czekoladę, dalej ubijać.

Na tortownicy ułożyć pierwszy blat, nasączyć ponczem. Na blacie rozsmarować 1/3 kremu. Przykryć drugim blatem, nasączyć ponczem, posmarować kolejną 1/3 kremu. Przykryć ostatnim blatem, nasączyć ponczem, udekorować kremem boki i wierzch tortu. Schłodzić. Dowolnie udekorować. Tort można przygotować dzień wcześniej.

Smacznego :)

* tort mozna również posmarować warstwą dżemu (pod kremem)








Listopadowy zachód słońca w mieście...

11 komentarzy:

  1. Kass, kusisz okropnie tym tortem! Jest tu wszystko co uwielbiam - mak, czekolada...

    OdpowiedzUsuń
  2. najserdeczniejsze życzenia imieninowe!!! Urodziny też Twoje?
    Tort wygląda tak pięknie, że ślinka cieknie. Jest bardzo elegancki. Widać, że już niedługo Święta - gwazda betlejemska na stole:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serdeczne życzenia i cieplutkie całuski Kasiu :***
    A tort piekłam mmm pychotka - uwielbiam mak i białą czekoladę, zresztą ja wiele takich smakołyków uwielbiam - łasuch ze mnie okrutny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystkiego co najlepsze i czego sobie sama życzysz i ja Tobie życzę
    A tort taki to ja lubię

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję dziewczyny za życzenia, bardzo mi miło! Częstujcie się ciastem, jutro będzie jeszcze czekoladowy...ten już się kończy a jutro znowu goście:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poczekaj, poczekaj... Strzelec jesteś?
    Tym razem się nie wproszę, bo ja białą czekoladę to w towarzystwie limonki, li i jedynie ;)
    Najlepszego! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Mafilko skorpion jestem, co do połączenia to makowego ciasta i kremu z białą czekoladą - uważam ze jest OK!

    atinko dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie no, Kass, co wpis to lepszy tort, temu to si eopieram od jakiegos czasu,a le jak Ty tak o moich smakach, czekoladzie, maku, to trzeba sie bedzie poddac i upiec :-) Kusi - obledny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej..
    Tort jest bardzo dobry jeśli się ich nie podaje z wiśniami bo tort wtedy wsiąka ten bordowy sok i brzydko wyglądają te plamy .Polecam też np;zmoczyć go spirytusem żeby biszkopt nie był takie słuchy poza tym bardzo dobry oprócz tych drobnostek .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tort nie ma w środku ani wiśni ani wiśniowego soku, blaty są posmarowane dżemem - u mnie z czarnej porzeczki, która uwielbiam i w tym zestawie bardzo się sprawdził - jednak zaznaczyłam w przepisie że można użyć inny np morelowy lub pomarańczowy, wg uznania, w przepisie jest też zaznaczone że nasączamy ciasto ponczem: rum+ woda - więc biszkopt na pewno nie będzie suchy, pozdrawiam:)

      Usuń

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...